Fuga de Sine



De ce fug? Pentru a câștiga timp. Am impresia că niște zile în plus vor face diferența, că așa pot să-mi aleg eu Momentul în loc să accept unul gata pregătit, că-mi voi regăsi toate puterile până atunci. E doar o falsă consolare; timpul se pierde oricum și luptele amânate nu au cum să-mi sprijine evoluția.
Fug atunci când sunt prea multe voci contradictorii în interiorul meu și nu știu pe care să o ascult. Nimic nu-i mai apăsător decât propria ființă aflată într-o continuă procesare de raționamente fataliste, iar cel mai tragic lucru e că nimeni nu mă poate salva de mine însămi.
Fug pentru senzația vinovată a lucrului interzis. Încălcarea regulilor poate fi benefică ocazional, însă știu că iresponsabilitatea duce la prizonierat și nu la eliberare. Adevarata libertate e aceea de a trăi conform crezului sufletesc și în armonie cu lumea întreagă.
Fug pentru că mi-e teamă. Încă mi-e teamă de pierderi și goluri ireparabile, de imaginea unui suflet spart pe o podea de marmură. În mod paradoxal, am sentimentul că n-am pierdut nimic în viață, că toate persoanele întâlnite m-au ajutat să mă descopăr și că lucrurile cu adevarat importante s-au păstrat.
Fug pentru a-mi salva idealul. Oricât încerc, n-am cum să evit acea suprapunere mentala între jurnalul meu de vise și oamenii pe care îi am aproape, așa că refuz din start să-i cunosc mai bine, sperând că așteptarea îmi va aduce realitatea compatibilă. Oare cum ar arăta Pământul, dacă Dumnezeu l-ar reduce la un ideal bazat pe eliminarea oricărui muritor necorespunzător?
Fug pentru a mă apăra, cel puțin din punctul de vedere al psihanalizei. Chiar pot ochii inchiși să orbească sufletul sau fuga nu face decât să amplifice zbuciumul până la pierderea identității?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Notițe needitate

Totul este o eră

De ce nu dormi la ora asta?