Revers


Undeva, într-o zonă neexplorată medical, se află acel discernământ cardiac, diametral opus rațiunii clasice. În timp ce înțelepciunea cerebrală își poartă ființa pe tocuri înalte, într-o ținută impecabilă, inimii îi place să rămână goală în cât mai multe feluri. Goală de iubire, goală de regrete, goală de tristețe. Trebuie să rămână goală pentru ca lumea să o invadeze; ea nu poate pulsa fără interiorizare, atașament, administrare de extradoze.
Nu poți ciopli desăvârșirea, ascensiunea e condiționată de existența unui regres, pol negativ, zbor înăbușit. De aceea, nudul inimii mele e un strigăt și nu copertă de revistă. Nu e de vânzare, ci darul meu suprem, pe care ai apucat să-l vezi în absența altuia, al trupului. Poate în adâcimile lui aș găsi sursa nevoii vinovate de a te apropia prin mijloacele schițate de tine sub forma unor semne de întrebare. Rațiunea face a mia copie xerox a motivelor pentru care o iubire-nu, iubirea aceasta- e neviabilă, însă n-are cui să i-o citească. Inima s-a cuibărit în tricoul tău, cât timp erai plecat, și dacă ar fi să o întrebi ce senzație a avut, n-ar ști să-ți spună. I-a fost de-ajuns să simtă că îți aparține...
Nu suntem amândoi alchimiști în căutarea unei iubiri extatice, zguduitoare, eterne? Nu suntem oare obosiți de pseudoexperiențe? N-am străbătut suficiente drumuri interioare pentru a ne convinge de inevitabilul ce planează încă deasupra noastră? Nu ardem în același fel, pe versuri diferite? Și cum oare ar putea să fie iubirea pentru a nu se pierde? Ar trebui să o recunosc din prima secundă, sub pleoapele cuiva? E nevoie de un interval anume pentru a mă convinge de existența ei? Ori faptul că a fost sfărâmată cândva e condiția împlinirii?
Oh, cum e posibil ca întreaga ta ființă să nu-mi fie de-ajuns?

Inspirația muzicală: The Weeknd-”Wicked games”

Sursa fotografiei

Comentarii

  1. "Nu ardem în același fel, pe versuri diferite?"
    N-ai idee cat de mult ma sensibilizeaza versurile tale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Îți mulțumesc mult, Adina.
    Oh, uneori putem ascunde goluri identice sub măști diferite și, cu toate acestea, teama ne sufocă nevoia de a ne oglindi în celălalt...

    RăspundețiȘtergere
  3. iar imi pui sub pupile sensuri noi ale propriilor nedumeriri sau tulburari. Fascinante sensurile ce le capata o simpla strangere de mana..

    RăspundețiȘtergere
  4. E o veche luptă pentru deznodământ, o luptă a mea ce părea încheiată. Am descoperit însă că spiritul și mintea îmi spuneau același lucru: Adevărul.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Voci rabdatoare

Postări populare de pe acest blog

Notițe needitate

Totul este o eră

De ce nu dormi la ora asta?